Nödvändig information om sportstugan

Bokning av sportstugan

Boking för medlemmar

Ordinarie medlemmar av TF kan reservera Sportstugan här (efter att ha läst Sportstugans ordningsregler). Där kan man se vilka dagar som är lediga och vilka som går att reservera. Du reserverar Sportstugan med hjälp av din BILL-kod. Stugan står till bokarens förfogande fr.o.m. kl. 14:00 den dag man bokat den och bokningen slutar kl. 14:00 nästa dag.

Om du inte har en BILL-kod, kontakta styrelsen.

Rabattgrupp 1 = Minst hälften av besökarna är ordinarie medlemmar av TF
Rabattgrupp 2 = StÄlM eller ordinarie medlem av TF

Ifall du reserverar stugan för en annan förenings/företags/organisations bruk gäller inte medlemspriserna/rabattpriserna! Se prislistan nedan.

Bokning för övriga

Personer som inte är ordinarie medlemmar av TF kan boka Sportstugan genom att kontakta sportstugevärden eller -värdinnan (kontaktuppgifter nere på sidan). Kontrollera gärna först i reservationssystemet att dagen du önskar reservera stugan är ledig. Sportstugan brukar i regel inte hyras ut till utomstående privatpersoner, men dessa får gärna kontakta värdparet och kolla om de får boka stugan. Sportstugan kan reserveras här.

Bokning av badtunnan

Badtunnan bokas i samband med nyckelhämtningen för Sportstugan i TF:s kansli (se nyckel och betalning). Badtunnan kan inte hyras utan att man har hyrt Sportstugan. Badtunnan måste hyras för samma antal dagar som man har hyrt Sportstugan för. Reservera med Er kontanter även för badtunnans hyra.

Observera att det krävs minst fyra personer för att kunna hyra badtunnan pga. att locket på tunnan väger mycket.

Om det för hyresperioden lovats kallare än -15°C hyres inte badtunnan ut. Se prislistan här.

Prislista

Sportstugans priser

Sö - To
Fre -Lö /Helgafton
Rabattgrupp 1 25 €/d 35 €/d
Rabattgrupp 2 40 €/d 60 €/d
Normalpris 100 €/d 135 €/d
Företag 250 €/d 250 €/d

Rabattgrupp 1 = Minst hälften av besökarna är ordinarie medlemmar av TF
Rabattgrupp 2 = StÄlM eller ordinarie medlem av TF

Rabattgrupperna gäller inte för förenings- eller företagsbokningar.

Badtunnans priser

Sommar (1.6-30.9) Vinter (1.10-31.5)
Rabattgrupp 1 & 2 40€/d 60€/d
Övriga 60€/d 80€/d

Rabattgrupp 1 & 2 = Samma som rabattgrupperna för Sportstugans hyrning

Priserna i prislistan är för hyresperiodens första dag. Om hyresperioden är längre än en dag ges 50% rabatt på badtunnans priser för efterföljande dagar.

Nyckel och betalning

Nyckeln till stugan fås av TF:s kanslist, i samband med att man betalar för stugan. Nyckeln lönar det sig att avhämta några dagar före hyresdagen. I samband med nyckeln får man även med sig stugans ordningsregler. TF:s kansli finns i övrevåningen på TF:s nationshus (Otsvängen 22) och är i regel öppet måndag till fredag kl. 9-15.

Om stugan är ostädad då man anländer till den, skall man nämna det åt kanslisten då man lämnar tillbaka nyckeln. Då kan de skyldiga få en anmärkning. Samtidigt bör man nämna om någonting av stugans utrustning saknas eller håller på att ta slut, såsom ved, WC-papper, diskmedel eller tändstickor.

Avbokning

Avgiftsfri avbokning kan ske senast en (1) vecka före uthyrningsdatum för fredag och lördag, i övriga fall kan avgiftsfri avbokning ske senast tre (3) dagar före uthyrningsdatum. Om avbokning sker senare än ovannämnda tidsgränser betalas hyran för den reserverade tiden till fullt pris.

Sportstugans utrustning

På Sportstugan finns sängplats för 7 personer. Därtill kan upp till 20 personer sova på soffor och golv med medhavda sovsäckar och liggunderlag. I köket finns mikro, kaffe- samt vattenkokare, kyl- och frysskåp, köksspis med ugn samt en basuppsättning av kastruller, stekpannor, tallrikar, bestick osv. Diskmedel och WC-papper finns även till Ert förfogande på stugan.

I stugan finns öppen spis och bastu, ved till dessa hittas i vedlidret. Vatten till bastun kan tas från sjön, vintertid kräver detta dock lite arbete. Dricksvatten bör tas med då man kommer till stugan. Vattendunkar kan lånas från TF i samband med utkvittering av nyckeln till stugan.

På Sportstugan finns även en badtunna som man kan hyra i samband med stugan. Vatten till badtunnan fås med hjälp av en vattenpump från sjön (pumpen är enbart ämnad för att fylla badtunnan med vatten). Badtunnans hyrespriser samt hyrningsinstruktioner hittas här ovanför.

Om Ni under ert besök på stugan märker att någonting fattas eller håller på att ta slut, var vänliga och kontakta värdarna.

Bokning av projektor & projektorduk

Projektor & projektorduk kan tas med till sportstugan i samband med nyckelhämtningen till priset av 30 € (gratis för TF-medlemmar).

Frågor?

Om du har frågor gällande stugan eller bokningen av den, är det bara att mejla sportstugevärdparet på adressen Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..