About Teknologföreningen

Teknologföreningen (TF) är den svenskspråkiga nationen på Aalto-universitetet. På Aalto-universitetet utbildas framtidens teknologer, ekonomer och konstindustrialister – på TF flödar kreativiteten, blomstrar företagsamheten, och knyts kontakter för livet. Incentivet för företag att göra samarbete med TF är rekrytering och möjligheten att lära känna studerande.

TF:s styrka ligger i tvärvetenskapligheten, eftersom man konstant är i kontakt med andra studerande från Aaltos alla linjer. Därtill är TF en kamratförening som ger egenskaper som är svåra att finna annanstans i studierna - närmare bestämt kamratskap och möjligheten att genomföra egna projekt utanför skolan, vilket resulterar i starka individer. Majoriteten talar svenska, utöver studierna på finska och engelska.

Normala samarbetssätt för företag är t.ex. Halarsponsorering, understöd för årsfesten och deltagande i olika rekry-evenemang som ordnas under årets lopp. Vi strävar till att skapa så mycket verkligt samarbete som möjligt; möjligheten att träffa företagsrepresentanter och höra om arbetslivet är guld värt för våra medlemmar. Därför är företagsbesök och andra evenemang också intressanta.

Samarbete byggs tillsammans - vi är flexibla och alltid öppna för nya samarbetsmöjligheter. Ifall ni funderar på företagssamarbete med TF lönar det sig att vara i kontakt med näringslivsansvariga i styrelsen.

Näringslivsansvarig 2022
Celeste Nummelin