Dagsrestaurangen

Täffä Lunch har sin verkamhet i Teknologföreningens nationshus Urdsgjallar och är för tillfället den enda restaurangen i Otnäs som drivs av studeranden. Restaurangens studerandevänliga atmosfär och maträtter som onsdagsspaghettin och fredagslax gör oss till ett välkänt och populärt lunchalternativ i Otnäs.

Själva nationshuset blev känt redan på 1970-talet i samband med TF Disco, som var en av de populäraste nattklubbarna inom huvudstadsregionen, än i dag är Täffä Ab taffa.fi verksam i huset och ordnar allt från 50-årskalas till stora fester för studeranden.

Restaurangverksamheten sträcker sig också långt tillbaka i Teknologföreningens över 100-åriga historia, så gott som alltid har TF bedrivit någon sorts av studentbespisning. Täffä har varit verksam i huset sedan 1966 då huset stod klart efter Tekniska högskolans flytt till Otnäs. Onsdagsspaghettin har sin anor tillbaka till just den tiden och har redan fyllt många studerandegenerationers magar. Under början av 2000-talet skötte också Täffä om bespisningen i Servin Mökki.

Vi är en restaurang driven av studeranden för studerande och är en del av många studerandes vardag, välkommen på lunch!

Täffä lunchrestaurang finns på facebook.

Säkerhetsåtgärder

För er säkerhet ber vi er att:

Hålla era händer rena. Kom ihåg att desinficera - eller rentav tvätta dina händer i någon av våra toaletter då du anländer.

Respektera avstånden! Notera enmeters säkerhetsavstånden markerade på golven i kön.

Hålls frisk. Var vänlig och besök inte restaurangen om du inte känner dig frisk. Hosta och nys i ditt armveck.

Öppethållningstider

Måndag - fredag: 10:30 - 15:00

Sommarens öppethållningstider (1.6 - 31.8)

Måndag - fredag: 10:30 - 15:00

À la carten slutar serveras en halv timme före stängningstid.

Prislista

Pris (€)
Studerande Normal
Lunch inkl. bröd, dagens sallad och dryck 2,95 7,00