Event calendar

• DAG: Friday, 31. January 2020
  • KL: 11:00
  • PLATS: Hyllan, Teknologföreningen Otsvängen 22

Kom och få studierådgivning på svenska med låg tröskel! Vi svarar på alla dina frågor om studier och karriärplanering, direkt på TF. Exempel på frågor du kan komma och diskutera är: ”Vilket biämne kan jag välja?”, ”Hur bygger jag upp en HOPS?”, ”Hur går jag vidare till ett magisterprogram?”, eller något helt annat som du funderar på! Det går också bra att bara komma förbi och säga hej. Studierådgivningen hålls av studievägledare Pia Rydestedt och studiesekreterare Elin Nyman, fredagen 31.1 kl. 11:00-14:00 på Hyllan. Andra mottagningar under våren hålls sista fredagen i månaden samma tid.

Om inget av datumen passar dig kan du alltid ta kontakt och skicka frågor eller boka tid för att träffa studievägledare. Kontakta Pia på telefon: 050 5608378, epost: pia.rydestedt@aalto.fi eller telegram: @piarydestedt.

Vi ses!

- Elin och Pia

Valentinsitz 15.12

• DAG: Saturday, 15. February 2020
  • KL: 18:00
  • PLATS: Teknologföreningen, Otsvängen 22

Välkomna på Teknologföreningens traditionella Valentinsitz den 15.2! Sitzen är för alla som studerar i huvudstadsregionen och har dessutom en öppen efterfest för alla. I sitzpriset ingår efterfesten.

För de som inte deltar på sitzen men vill komma på efterfest öppnas dörrarna kl. 23:30. Efterfestbiljetterna kostar 4€ förköpta / 6€ vid dörren.

Temat för i år är “romantik på 2010-talet”.
Coccaren börjar kl. 18:00 och sitzen kl. 19:00.
Efterfesten börjar 23:30.

Anmälan öppnar torsdagen 23.1 kl.12:00
Anmälan till sitzen: https://forms.gle/8J8JtsiPepDaAMhc6
Förköp till efterfesten: https://forms.gle/XJAvEBn2bYZqKaht6

Vad? Valentinsitz med öppen efterfest
När? 15.2 kl.18:00
Var? Teknologföreningen, Otsvängen 22
Dresscode? Mörk kostym
Pris? sitz 17€ / 13€ alkoholfri, efterfest 4€/6€.
Varför? För att hitta din match

Vid frågor, kontakta Klubbhövdingen (klubbhovding@tf.fi eller tg: @madeleinececilia)

Föreläsning med Christoph Treier 26.2

• DAG: Wednesday, 26. February 2020
  • KL: 14:00
  • PLATS: Design Factory, Betongblandargränden 5, Otnäs.

Grit - hemligheten bakom succé i studierna och karriären

Grit betyder beslutsamhet och är konsten att inte ge upp. Grit baserar på individens passion för ett visst långsiktigt mål. Det innebär att aldrig sluta öva och att se varje misslyckande som ett tillfälle att lära.

Föreläsningen lär dig hur grit kan utvecklas och förstärkas för att nå resultat i studier och sen i karriären.

Christoph Treier

Christoph Treier jobbar med ledarskap, coaching och mental träning. Han anlitas flitigt som föreläsare och coach i hela världen. Han är också känd från olika tv- och radioprogram.

Treier har skaffat sig ett namn som coach för många ledningsgrupper i näringslivet. Han är lyhörd och har förmågan att greppa komplexa problem på ett konstruktivt och handlingskraftigt sätt.

Föreläsningen ordnas onsdag 26.2 kl. 14:00-16:00, på Design Factory, Betongblandargränden 5, Otnäs.

Länk till FB-evenemanget: