Teknologföreningenin esittely

TF:n nettisivut ovat vielä työn alla, tästä löytyy tarpeelliset linkit:

Sportstugan

Mikä TF?

Teknologföreningen (TF) on Aalto-yliopiston ruotsinkielinen osakunta. Osakunta perustettiin vuonna 1872. TF:n tavoitteena on saattaa yhteen korkeakoulun ruotsinkieliset opiskelijat. Se että TF omistaa oman osakuntatalon, nimeltään Urdsgjallar, antaa loistavat puitteet tavoitteen saavuttamiseksi.

TF valvoo ruotsinkielisten opiskelijoiden aatteellisia ja yhdyskunnallisia intressejä ja sitä että Aalto-yliopiston ruotsinkieliset opinnot täyttävät vaaditut vaatimukset.

TF haluaa tarjota jäsenilleen kaikkea mitä runsaaseen opiskelijaelämään kuuluu.

Jäsenet

Kaikki Aalto-yliopiston ruotsinkieliset opiskelijat ja opiskelijat joilla on kiinnostusta ruotsinkieltä kohtaan voivat liittyä TF:n jäseniksi. Jäsenyys on vapaaehtoinen eikä maksa mitään. TF:llä on noin 1600 jäsentä joista noin puolet on vanhempia jäseniä (Ständigt Äldre Medlem).

Mitä TF:llä tapahtuu?

TF:n toiminta on aattellista ja toimii ainoastaan kiitos jäsentensä vapaaehtoisen toiminnan. TF:n toimintaa hallinnoi kerran vuodessa valittu hallitus. Hallitusta tukee melkein viisikymmentä toimihenkilöä, jotka vastaavat erinäisistä tehtävistä.

TF:llä on useita alajärjestöjä kuten esimerkiksi hullunhauska teekkariorkesteri Humpsvakar, Whisky Föreningen ja viiniseura Why No Wine.

TF:llä järjestetään monenlaista ohjelmaa kuten erilaisia juhlia sekä tapahtumia kuten erittäin suosittu olutsuunnistus Ylonz. TF:llä on lämpimät suhteet Ruotsin Teknillisiin Korkeakouluihin ja joka vuosi KTH:n (Kungliga Tekniska Högskolan) speksi Kårspexet sekä Chalmersspexet Göteborgista vierailee TF:llä. Näiden lisäksi TF järjestää exkursioita ulkomaille ja eri puolelle Suomea. Joten mielekästä ohjelmaa löytyy kyllä jokaiselle jäsenelle!

Talo Urdsgjallar on yksi parhaimmista TF:n tarjoamista jäseneduista. Kaikilla jäsenillä on oikeus oleskella talossa 24/7. TF:llä voi opiskella, lukea lehtiä, tehdä töitä koneella tai vain hengailla ystäviensä kanssa. Arkkitehtonisesti omalaatuinen betonirakennus toimii päivisin opiskelijaravintolana, joka on kuuluisa Keskiviikkospagetistaan. TF:llä on myös mökki Nuuksiossa jonka TF:n jäsenet voivat vuokrata.

Elämänkokemuksia

TF:llä toimivalle kertyy takuulla arvokkaita kokemuksia ja muistoja loppuelämäksi. Käytännön järjestötoiminnan lisäksi TF tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua yliopiston eri osastojen opiskelijoihin. Satunnainenkin vieras tietää, että TF on paikka jossa pidetään hauskaa ja tutustutaan uusiin jännittäviin ihmisiin.