Händelsekalender

• DAG: Torsdag, 17. September 2020
  • KL: 17:00
  • PLATS: Urdsgjallar, Otsvängen 22

September nationsmöte ordnas på Urdsgjallar, med möjlighet att delta via Zoom.

Olympiad mellan Thorax, Codex och TF!

• DAG: Torsdag, 24. September 2020
  • KL: 18:00
  • PLATS: Alvarin aukio, Otnäs

Välkomna på den traditionella olympiaden mellan Thorax, Codex och TF!

Olympiaden ordnas i år på Alvarin aukio i Otnäs där föreningarna får tävla i fem roliga grenar. Vinnaren av denna idrottsliga kamp får en skinande vandringspokal medan förlorarna får gå på plankan, i år kör vi nämligen med pirat-tema! Bästa piratkostymen kommer också att belönas så det lönar sig att satsa på sin outfit. Det lönar sig dock även att klä sig varmt då hela olympiaden nu ordnas utomhus. Något smått att äta kommer att serveras och det kommer att finnas käsidesi på plats.

Vi ber er anmäla er på förhand så att vi kan kartlägga mängden deltagare. Var och en ansvarar över sin egen hälsa så ifall man känner sig sjuk eller har förkylningssymptom ska man stanna hemma. Vi sköter om varandra! Ni kan anmäla er som deltagare/publik via länken nedan, gör det senast 17.9. Lagen hålls isär från varandra och även inom lagen försöker vi trygga säkra avstånd. Max 50 personer ryms med.

Observera att plötsliga ändringar kan ske på grund av lägets osäkerhet och vädret. Eventuella förändringar kommer att meddelas på fb-eventet https://facebook.com/events/s/olympiad-mellan-thorax-codex-o/1448692875323290/?ti=as

VAD? Olympiad mellan Thorax, Codex och TF
NÄR? 24.9 kl 18->
VAR? Alvarin aukio i Otnäs
DC? Varmt och bekvämt och enligt tema pirat
PRIS? Gratis!

Highland Games

• DAG: Torsdag, 1. Oktober 2020
  • KL: 17:00
  • PLATS: Otnäs, Ossinlampi

Whiskyföreningen ordnar igen de klassiska Highland Games i Otnäs torsdagen 1.10 kl. 17->! Som vanligt lovas det mer eller mindre traditionella skottländska grenar (i år aningen mindre svettigt program så som slägg-golf och okonventinell mölkky, men naturligtvis provar vi också på stockkast), whisky, Irn Bru och mycket gott sällskap. Efter spelen lugnar vi ner oss med en frimodig whiskytasting samt möjligen bastu som ingår i priset.
Samla alltså ihop ett lag på tre för att vara med och tävla och vinna en butelj fylld med något gyllene, ädelt och gott från Skottland. Extrapoäng utdelas åt lag som klätt ut sig enligt temat i kilt.
Priset är 8€ för phuxar och 9€ för övriga. Alla är välkomna, men delta hellre nästa gång ifall du känner dig snuvig!
Om du deltar, klicka gärna på knappen på Facebook-sidan: https://www.facebook.com/events/325407225549919

Tl;dr:
Vad: Whiskyföreningens Highland Games
Var: Otnäs, Ossinlampi
När: 1.10 kl.17
Pris: 8€ phuxar, 9€ övriga
Varför: Gott sällskap och whisky
Sláinte!

Projektet™

• DAG: Lördag, 3. Oktober 2020
  • KL:
  • PLATS: BioRex i Glaspalatset

Är du redo för decenniets häftigaste hopkok, en musikalisk helhet utan like i Svenskfinland! Damma av finkläderna, för i oktober slår vi äntligen klackarna i taket:

Vi har äran att stolt presentera: Projektet™
Humpsvakars fjortonde skiva, som tar formen av en långfilm!

Projektet™:s hejdundrande premiärkalas går av stapeln i Glaspalatset, Helsingfors centrum, lördagen 3 oktober.
Det ni kan vänta er av denna dag är ett otroligt festligt event, som verkligen är värt att uppleva. Soundtracket är en inspirerande blandning av genrer med såväl jazz och metal, som egna tolkningar av filmmusik och körsång. Mer än det här vill vi inte berätta, utan ni få dra er dit och beskåda vidunderverket med egna ögon!

Vad Premiären för Humpsvakars film, Projektet™
Var BioRex i Glaspalatset
När 03.10.2020
Pris Beror på! Finns alla möjliga alternativ mellan 8€ och 400€

Läs mera och köp biljetter innan söndag 27.9 via www.projektet.fi!