Händelsekalender

• DAG: Lördag, 15. Februari 2020
  • KL: 18:00
  • PLATS: Teknologföreningen, Otsvängen 22

Välkomna på Teknologföreningens traditionella Valentinsitz den 15.2! Sitzen är för alla som studerar i huvudstadsregionen och har dessutom en öppen efterfest för alla. I sitzpriset ingår efterfesten.

För de som inte deltar på sitzen men vill komma på efterfest öppnas dörrarna kl. 23:30. Efterfestbiljetterna kostar 4€ förköpta / 6€ vid dörren.

Temat för i år är “romantik på 2010-talet”.
Coccaren börjar kl. 18:00 och sitzen kl. 19:00.
Efterfesten börjar 23:30.

Anmälan öppnar torsdagen 23.1 kl.12:00
Anmälan till sitzen: https://forms.gle/8J8JtsiPepDaAMhc6
Förköp till efterfesten: https://forms.gle/XJAvEBn2bYZqKaht6

Vad? Valentinsitz med öppen efterfest
När? 15.2 kl.18:00
Var? Teknologföreningen, Otsvängen 22
Dresscode? Mörk kostym
Pris? sitz 17€ / 13€ alkoholfri, efterfest 4€/6€.
Varför? För att hitta din match

Vid frågor, kontakta Klubbhövdingen (klubbhovding@tf.fi eller tg: @madeleinececilia)

Februari nationsmöte

• DAG: Torsdag, 20. Februari 2020
  • KL: 18:00
  • PLATS: Urdsgjallar, Stora salen

Länk till fb-evenemanget: https://www.facebook.com/events/188377845856661/

Replay

• DAG: Lördag, 22. Februari 2020
  • KL: 14:00
  • PLATS: Dipoli

Återupplev de mest spännande evenemangen i Aaltos tioåriga historia! I Replay får du uppleva olika föreningars och AYY:s historia genom videon, berättelser och simuleringar. Under evenemanget kommer du att t.ex kunna hoppa in i evenemang som Wiikon Wappusauna eller Tempaus! Simuleringarna organiseras av föreningarna och personerna från de ursprungliga evenemangen. Replay är ett av de stora evenemangen under AYY10 och är öppet och gratis för alla vid Aalto: studeranden, alumni och personalen!

Evenemanget ordnas lördagen 22.2.20 kl 14-19 i Dipoli. När dagen vänder sig till kväll avgår bussar till plats X för efterfesten!

Välkommen till Replay!

Mera information om evenemanget: https://replay.ayy.fi

Kårspexet Cecilia Vasa

• DAG: Lördag, 22. Februari 2020
  • KL: 16:00
  • PLATS: SYK (Stormyrvägen 8, Helsingfors)

Kårspexet vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm drar än en gång ut på finlandsturné! Årets spex går av stapeln 22.2.2020 på SYK (Stormyrvägen 8) i Helsingfors, med start kl 16:00. Efter spexet hålls som traditionellt spexets tredje akt: nachspexet, i form av en festmiddag på Teknologföreningen för alla intresserade deltagare!

Biljetter fås från www.karspex.tf.fi

Biljettpriser (endast spex / spex+nachspex)
Normal 25 € / 40 €
Studerande 15 € / 30 €
Phux (Gulis) 10 € / 25 €

*för alkoholfria avdras 3€ från priset på nachspexet

Betalning sker vid dörren eller på förhand med kontobetalning/MobilePay enligt websidans instruktioner.

Året är 1559. Gustav Vasa har styrt Sverige i nästan 40 år och hunnit yngla av sig en del under tiden. Äldsta sonen Erik ser fram emot dagen då han ska ta över kronan. Johan är ute på "diplomatiska uppdrag" utan bestämt returdatum. Katarina är helt lyrisk över att äntligen få gifta sig, även om brudgummen verkar lite väl stel.
Och så Cecilia... Cecilia? Har någon sett Cecilia? Jahapp, hon har väl smitit ner till hamnen som vanligt. Hon är prinsessa och inte pirat, när ska hon acceptera det?

Men vad händer när kronans fundament skakar till? Kommer Cecilia behöva leva inlåst på slottet resten av sitt liv? Är blod verkligen tjockare än vatten? Och hur långt är man beredd att gå för någon man älskar?

Frågor? Större grupper? Annat på hjärtat? Kontakta karspex@tf.fi !

Vi ses på spexet!

Föreläsning med Christoph Treier

• DAG: Onsdag, 26. Februari 2020
  • KL: 14:00
  • PLATS: Design Factory, Betongblandargränden 5, Otnäs.

Grit - hemligheten bakom succé i studierna och karriären

Grit betyder beslutsamhet och är konsten att inte ge upp. Grit baserar på individens passion för ett visst långsiktigt mål. Det innebär att aldrig sluta öva och att se varje misslyckande som ett tillfälle att lära.

Föreläsningen lär dig hur grit kan utvecklas och förstärkas för att nå resultat i studier och sen i karriären.

Christoph Treier

Christoph Treier jobbar med ledarskap, coaching och mental träning. Han anlitas flitigt som föreläsare och coach i hela världen. Han är också känd från olika tv- och radioprogram.

Treier har skaffat sig ett namn som coach för många ledningsgrupper i näringslivet. Han är lyhörd och har förmågan att greppa komplexa problem på ett konstruktivt och handlingskraftigt sätt.

Föreläsningen ordnas onsdag 26.2 kl. 14:00-16:00, på Design Factory, Betongblandargränden 5, Otnäs.

Länk till FB-evenemanget:

Showdown morrow

• DAG: Lördag, 21. Mars 2020
  • KL: 08:00
  • PLATS: Tapahtumakeskus Telakka

Fick du inte plats på årsfesten? Var inte ledsen, du kan ansöka om att delta på Showdown Morrow det veckoslutet 21-22.3.2020 istället!

Showdown Morrow är ett unikt evenemang för studerande som vill lära sig om hållbar utveckling och ha roligt på samma gång. Showdown Morrow är Aaltoes nyaste hackathon, med en festiv tvist.

Var inte orolig, du är just den person som borde anmäla sig! Showdown Morrow är för alla studerande, oavsett huvudämne eller nivå. Ansökan är uppe tills sista februari, så var snabb för att nappa din plats.